Lerobbant egy vonat, majd a segítségére küldött is ugyan így járt

Június 13-án a Komárom-Székesfehérvár vasútvonalon két mozdony is lerobbant ugyan azon az útvonalon. Hogy ebben mi a meglepő? Alap esetben azt mondaná az ember csak egy átlagos nap a magyar vasúti közlekedésben. Csakhogy történetünk esetében az elsőnek lerobbant jármű megsegítésére indított vonat is lerobbant. Lássuk mi történt.

Az említett vonalon általában közlekető BZ-motorvonatok hiánya miatt most csak egy M41 2118-as típusú mozdony állt rendelkezésre a szerelvény indításához Komáromból. Ez a mozdony kb. 17 kilométer után, Nagyigmándnál leállt.

A segítségre Székesfehérvárról érkezett egy M62 265-ös mozdony, amely ugyan el kell ismerni jelentősen nagyobb távott tett meg mint a segítséget kérő társa, de 53 kilométer után, Mohánál sajnálatosan ő is bemondta az unalmast.

Ezután a harmadik mozdony, a szintén Székesfehérvárról érkező M62 317-es húzta be elesett bajtársait a kb. 11 kilométerre lévő megyeszékhelyre. Ez az akció már sikeresen lezajlott.

A Start Vasúttársaságnak komoly kihívásokkal kell szembenéznie a járműparkja meghibásodásai és balesetei miatt. Hetente átlagosan 4-5 jármű veszítik el meghibásodás vagy baleset miatt, közülük átlagosan egy hosszú távon is kiesik. Ez a helyzet különösen a dízeles vonalakat fenyegeti, és akár a forgalom leállítását is eredményezheti járműhiány miatt. Habár a Start még bérelhet villanymozdonyokat például a Gysevtől, a Vectron, dízelmozdonyokra nincs sok lehetőség. A nosztalgia járművek bevetése sem megoldás, mivel ezek már nem képesek megbirkózni a napi üzemeléssel, ahogyan jelen eset is igazolja.


Indexkép: Az M62 317-es mozdony húzza a két lerobbant mozdonyt és a személykocsit Székesfehérvár előtt Forrás: VEKE / Facebook
A nem mindennapi esetről a 444.hu-ról és a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület Facebook oldaláról értesültünk.