SUP technikák fejlesztése haladóknak és kezdőknek egyaránt

Haladók, valamint kezdők is jól boldogulhatnak ebben a sportban, hiszen ez egy igen sokoldalú szabadidős tevékenység. A vízen szerzett tapasztalatokat kezdőként és haladóként is könnyű elsajátítani, de fontos, hogy az alapvető technikákat ismerjük. Nézzük meg, hogy a kezdőknek és a haladóknak mire érdemes odafigyelniük.

Kezdőknél fontos az erős alapozás

A megfelelő testtartást el kell sajátítani. A stabil és kiegyensúlyozott állás az alapja a SUPozásnak. A lábakat párhuzamosan és vállszélességben kell egymás mellett tartani a deszkán. A térdeinket be kell hajlítani, hogy a stabilitást megőrizzük és az súlyunkat egyenletesen tudjuk elosztani a deszkán. Most térjünk rá a SUP evező helyes tartására. Az evezőt lazán kell megfogni és evezéskor a törzsünket is el kell forgatni. Mindig nyújtott kézzel evezzünk és ne hajlítsuk be. Az evezőt merítsük a vízbe és a bokánk irányába húzzuk ki a vízből. Ugyan így járjunk el, ha a bal oldalon evezünk. Következhet az egyensúlyozás, ami tulajdonképpen az alapja a SUPozásnak. Mindig nyugodt vízen vegyük az első leckénket, mert itt tudjuk a legjobban az egyensúlyozást elsajátítani. Haladás közben soha ne lefelé tekintsünk, hanem tartsuk szemünket a horizonton. A törzsünket is vessük be, hogy stabilizáljuk a testünket. Amennyiben már több-kevesebb sikerrel fent tudunk maradni a deszkán, akkor következhet a fordulási technikák elsajátítása. A fordulást az evezőcsapásokkal kell kombinálni. Széles fordulásokhoz alkalmazzuk a hosszabb és lendületesebb mozdulatokat, míg a gyors evezést az élesebb fordulóknál vessük be. Kisebb hullámok esetén is tudnunk kell navigálni a deszkánkat. A hullámokat érdemesebb enyhe szögben megközelíteni, mint egyenesen nekimenni. Hajlítsuk be a térdeinket, hogy csillapítsuk a hullámmal való ütközést. Ezeken kívül érdemes még az eséseket is gyakorolni, hogy ne érjen minket meglepetésként éles helyzetben.

Haladóknál fontos a precizitás és hatékonyság

A SUP elsajátítása közben törekedjünk arra, hogy folyamatosan finomhangoljuk a testtartásunkat. Kísérletezzünk különböző állásokkal és evezésekkel. Annak érdekében, hogy gyorsabban haladjunk, próbáljunk meg egy kicsit előrehajolni a deszkán. Annak érdekében, hogy finomítsuk az evezési technikát, koncentráljunk arra, hogy minden egyes evezőcsapásnál a teljes testünket vegyük igénybe és használjuk ki a teljes törzsünk erejét. Kísérletezzünk eltérő evezőhosszokkal, hogy rátaláljunk a magasságunkhoz legjobban passzoló kényelmes és hatékony evezésre.