Több mint százmilliós bírságot kapott egy megtévesztő telemarketinget alkalmazó cég

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közel 117 millió forint bírságot szabott ki a cseh Helvetia Direct Marketing s.r.o.-ra, amiért megtévesztően, alapvető információkat elhallgatva, telefonon értékesítette étrend-kiegészítőit a magyar fogyasztóknaktájékoztatta a GVH az MTI-t pénteken.

A versenyhivatal lezárta a Helvetia Apotheke étrend-kiegészítők forgalmazóival szemben indított eljárását, mely a termékek telemarketinges értékesítésével kapcsolatos vélt jogsértést vizsgálta.

A vizsgálat eredményei alapján a cseh vállalkozás megsértette a jogszabályokat, és kétes módon törekedett a magyar fogyasztókat rávenni arra, hogy rendszeres, négyhetente ismétlődő termékcsomagokat rendeljenek. A hívások során a lényeges információkat elhallgatták, így a fogyasztók nem voltak tisztában azzal, hogy a “kipróbálás” valójában egy hosszú távú, rendszeres csomagküldési megállapodást jelent. A vállalkozás emellett nem közölte pontosan a cég nevét és címét, valamint a csomagok költségét és a lemondás feltételeit sem. Ezen információk nyilvánosságra hozatala alapvetően kötelesség lett volna a szerződéskötés előtt, az uniós és hazai fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően.

A GVH az értékelés során figyelembe vette, hogy a jogsértés jelentős mértékű és tartós volt, hiszen a vállalkozás hosszú időn át, három és fél évig aktívan keresték meg a magyar fogyasztókat, rájuk nyomást gyakorolva. A jogsértés egy része ráadásul a COVID-19 járvány idejére esett, amikor a fogyasztók különösen sebezhető helyzetben voltak, hiszen a fókuszban az egészségmegőrzés állt. A hatóság figyelembe vette, hogy a vállalkozás az eljárás során önkéntesen felfüggesztette a jogsértő gyakorlatot.

A bírság mellett a versenyhatóság – az összeget enyhítő tényezőként – előírta a cég számára, hogy teljesítse az eljárás során tett és az önkéntes jogkövetést célzó vállalásait. Ezek keretében a társaság negyedévenként független külső szakértővel felülvizsgáltatja a telefonos tájékoztatószövegeit, valamint a vásárlást követő 24 órán belül email-ben vagy sms-ben is értesíti fogyasztóit a megkötött szerződések lényeges elemeiről – írja az MTI.


Ajánló, ezt olvasta már?


Kövesse az Imprexet Facebookon is!


Indexkép: A kiemelt kép csak illusztráció – Fotó: Unsplash
Forrás: MTI

Az Imprex hírportál csupán 4 hete indult és már rendszeres, visszatérő olvasokkal büszkélkedhet. Ahhoz, hogy dinamikus növekedésünket fenntarthassuk, Önre is szükségünk van. Kövesse portálunkat közösségi média felületeinken is, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről.
Van egy érdekes sztorija, melyet megosztana velünk? Küldje el az Imprex szerkesztőségének és mi megírjuk.